AGRONEWS.bg

Нед17122017

Последна промяна04:36:16 PM

Back Вие сте тук:Home Интервюта Неконкурентоспособните производители обвиняват търговските вериги в липса на етика

Интервюта

Неконкурентоспособните производители обвиняват търговските вериги в липса на етика

jordan mateev

Г-н Матеев, големите търговски вериги са обвинявани в картелни отношения. Как ще коментирате това?

Честно казано, не сме чували подобни обвинения. Миналата година Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ приключи проверката на най-големите търговски вериги в България, която доказа две неща. Първо, сред търговските вериги няма такива с господстващо положение и второ, че сред тях няма картел. В същото време, ако погледнете в сайта на КЗК, ще разберете, че голяма част от производителите в България са правели картели в своите сектори. В търговията подобни взаимоотношения не са констатирани, а и теоретично не би могло да има в сектори, които са отворени и където конкуренцията е много голяма.

Дъмпингът, за който сте обвинявани не е ли своево рода съсипване на производството?

 Търговските вериги са един от факторите в България да има стабилни и относително ниски цени. От това печелят крайните потребители. Всъщност, законодателството във всички страни от ЕС защитава крайните потребители. Ние твърдим, че в България има добра конкуренция и тя води до сваляне на цените, както между търговците, така и между самите производители. Ние работим с конкурентоспособните български производители и те нямат проблем с продажбите и достъпа си до търговските вериги.

Каква е причината търговските вериги да не работят с малките производители? Какви количества продукция са нужни, за да присъстват и те на рафтовете?

Ние, като сдружение, нямаме право да събираме такава статистика, защото тя би се изтълкувала като картел, но това, което мога да кажа е, че съм чувал от представители на големи търговски вериги, че много често търсят големи количества продукти с високо качество, които не могат да бъдат доставени. Тоест, имаме дефицит най-вече в сферата на зеленчукопроизводството, при месото. Нашите анализи показват, че при тези сектори един от основните проблеми е начинът на разпределение на субсидиите, който стимулира едни производства и убива други.

Какъв е делът на българските продукти в хипермаркетите?

Големите търговски вериги имат много сериозни стимули да работят с български доставчици. Потребителите предпочитат традиционни български стоки. Втората причина е чисто емоционална и тя е, че в търговските вериги работят десетки хиляди българи, които биха искали да дадат на своите сънародници възможност да предоставят стоките си. Много сериозен икономически фактор е, че стимулирайки българското производство, търговските вериги правят така българската икономика да възпроизвежда повече доходи и да увеличава потребителската способност, което води до повече бизнес. Извън това веригите имат сериозен стимул да помагат на българските производители да стъпят на международните пазари. Излизането на общия пазар позволява на производителите да реализират икономии от мащаби, което ги прави значително по-конкурентоспособни и позволява допълнително намаляване на цените.

Четете цялото интервю в agro.bg

Коментари   

 
0 #1 Йордан Йорданов 25-06-2014 15:28
Поредния соросоид продажник,сега в момента на пазара в Плевен сигурно и в други градове се продават дини от Гърция на 57 стотинки такава цена как се постига 1 месец преди да се появят нашите дини сигурно на собствен ход са стигнали гръцките дини до Плевен
Цитиране
 

Добавете коментар

Коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди на сексуален и расистки признак, порнографско или рекламно съдържание, ще бъдат изтривани без предупреждение от модераторите!


Защитен код
Обнови

Енергия

energia

Животновъдство

jivornovadstvo

Растениевъдство

rastenievadstvo

Храни и напитки

vino

Пчеларство

pchelarstvo